Debitoriem

Saistību nepildīšanas sekas

Parādu ārpustiesas pakalpojumu sniedzējs vai zvērināts tiesu izpildītājs piedzen parādu, līdz saistības tiek segtas pilnā apmērā. Vienlīdz nopietnas sekas ir jebkura aizdevuma nemaksāšanas gadījumā – hipotekārā kredīta vai patēriņa kredīta, vai arī nesamaksāta rēķina par saņemto pakalpojumu gadījumā:

1. tiek sabojāta kredītvēsture, tāpēc parādniekam/galviniekam turpmāk ir apgrūtināta vai neiespējama aizdevumu saņemšana, jo informācija par nenokārtotajām saistībām var tikt iekļauta PAUS KONSULTS parādvēstures datubāzē Risk.lv, kā arī Latvijas Bankas Kredītu reģistrā atbilstoši Latvijas Bankas Kredītu reģistra noteikumiem un Kredītu informācijas birojā saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem;

2. parādnieks/galvinieks atbild ar visu savu mantu;

3. parādniekam/galviniekam jākompensē kreditoram un parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzējiem izdevumi, kas radušies parāda atgūšanas procesa laikā;

4. jebkuru parādu kreditors var cedēt (pārdot) bez parādnieka/galvinieka piekrišanas, tādējādi ir jāvienojas ar citu fizisku vai juridisku personu par parāda samaksu;

5. ja parāds netiek labprātīgi samaksāts, kreditors ceļ prasību tiesā un parādniekam/galviniekam papildus parāda summai ir jāmaksā arī tiesāšanās izdevumi un zvērināta tiesu izpildītāja izdevumi;

6. pēc izpildu dokumenta saņemšanas zvērināts tiesu izpildītājs uzsāk piespiedu izpildi, vēršot piedziņu uz:

a. visu parādnieka/galvinieka mantu (kustamo, nekustamo mantu, tai skaitā mantu, kas atrodas pie citām personām vai tiks iegūta īpašumā vēlāk), nodrošinātā kredīta gadījumā ieķīlātais īpašums (nekustamais īpašums, automašīna u.c.) tiek pārdots izsolē, ja izsolē atgūtā summa nesedz visas saistības, parādniekam/galviniekam pilnā apmērā ir jāatmaksā nesegtā parāda daļa;

b. parādnieka/galvinieka darba samaksu vai tai pielīdzinātiem maksājumiem, uzliekot parādnieka darba devējam par pienākumu ieturēt katru mēnesi naudas līdzekļus saistību dzēšanai;

c. citiem parādnieka/galvinieka ienākumiem, kā arī noguldījumiem kredītiestādēs;

7. tiek bloķēti parādnieka/galvinieka konti kredītiestādēs;

8. visus ar sprieduma izpildi saistītos izdevumus (tiesu izpildītāja darbības) sedz parādnieks/galvinieks;

9. parāda summa pieaug līdz pilnīgai saistību izpildei.


Maksājuma uzdevuma iesniegšana

Maksājuma Uzdevumi, Apliecinājumi

*Lietošanas noteikumi
  • Datu apstrādes pārzinis - SIA PAUS KONSULTS, reģ. nr. 40003352670, Blaumaņa 38/40, Rīga, LV-1011
  • Datu apstrādes mērķis - SIA PAUS KONSULTS pakalpojumu nodrošināšana saskaņā ar spēkā esošiem normatīvajiem aktiem

Sūdzību pieņemšanas un izskatīšanas kārtība

Patērētāju sūdzību pieņemšanas un izskatīšanas kārtība izstrādāta atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma, Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma, Fizisko personu datu aizsardzības likuma un citu normatīvo aktu prasībām.
Šī dokumenta mērķis ir aprakstīt kārtību kādā Patērētājs vai Patērētāja pilnvarots pārstāvis var iesniegt Sūdzību, kāda informācija norādāma Sūdzībā, kādi dokumenti pievienojami Sūdzībai, kārtību kādā Sūdzība tiek izskatīta, kā arī to, kādā veidā tiek sniegta atbilde uz Sūdzību.

Lietotie termini

Parāds - maksājuma saistības, kas nav izpildītas tiesiskā darījumā vai tiesību aktā noteiktajā termiņā;

Parādnieks - fiziskā persona, kura tiesiskā darījumā vai tiesību aktā noteiktajā termiņā vai kārtībā nav izpildījusi maksājuma saistības, ko uzņēmusies ar tiesisku darījumu vai kas noteiktas tiesību aktos, un kura darbojas ārpus savas saimnieciskās vai profesionālās darbības ietvariem;

Patērētājs - fiziskā persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties vai izmantot preci vai pakalpojumu nolūkam, kurš nav saistīts ar tās saimniecisko vai profesionālo darbību;

Sūdzība - patērētāja rakstiska vēršanās SIA „PAUS KONSULTS” par patērētāja tiesību pārkāpumu, tai skaitā saistītu ar parāda atgūšanas procesu, pretenzija par parāda esamību vai tā apmēru;

Sūdzības iesniedzējs – persona, kas sagatavojusi, parakstījusi vai iesniegusi sūdzību, t.sk. Parādnieks, Patērētājs, advokāts, pilnvarota juridiskā vai fiziskā persona.

PĀAL – Parādu ārpustiesas atgūšanas likums.

  • Sūdzību iesniegšanas kārtība, saturs un sūdzībai pievienojamie dokumenti.

    1.1.   SIA „Paus Konsults” pieņem rakstveida sūdzības.


    1.2.   Rakstveida sūdzību var iesniegt:


    1.2.1.      Personīgi ierodoties un iesniedzot sūdzību SIA „Paus Konsults” birojā, kas atrodas Blaumaņa ielā 38/40, 4. stāvs, Rīga;


    1.2.2.      Sūdzību nosūtot uz elektroniskā pasta adresi paus@paus.lv;


    1.2.3.      Sūdzību nosūtot pa pastu ierakstītā vēstulē SIA „Paus Konsults” uz adresi Blaumaņa iela 38/40, Rīga, LV-1011.


    1.3.   Ja sūdzības sagatavotājs vai iesniedzējs nav pats Patērētājs/Parādnieks, bet gan viņa pilnvarots pārstāvis, sūdzības pielikumā jāpievieno pilnvarojumu apliecinošu dokumentu (notariāli apliecināta pilnvara, zvērināta advokāta orderis).


    1.4.   Sūdzībā, lai pēc iespējas saīsinātu atbildes sagatavošanas/sniegšanas termiņu, vēlams iekļaut sekojošu informāciju:


    1.4.1.      Patērētāja/Parādnieka vārds, uzvārds, personas kods, adrese (deklarētā, faktiskā adrese vai elektroniskā pasta adrese), vēlams arī tālruņa numurs;


    1.4.2.      Sūdzības sastādīšanas datums un sastādīšanas vieta;


    1.4.3.      Sūdzības priekšmets, būtība, apstākļi, prasījums;


    1.4.4.      Veids kādā Patērētājs/Parādnieks vēlas saņemt atbildi uz sūdzību.


    1.4.4.1.            Ja Patērētājs/Parādnieks sūdzībā norādījis, ka vēlas, lai atbilde tiktu sniegta pilnvarotajam pārstāvim, sūdzības pielikumā jāpievieno pilnvarojumu apliecinošs dokumentu un jānorāda veids, kādā sniedzama atbilde pilnvarotajam pārstāvim.


    1.4.5.      Sūdzībai, kas iesniegta saskaņā ar šīs kārtības 1.2.1. un 1.2.3. punktu, jābūt parakstītai.


    1.5.   Sūdzībai, lai pēc iespējas saīsinātu atbildes sagatavošanas/sniegšanas termiņu, vēlams pievienot to dokumentu kopijas, uz ko sūdzības iesniedzējs sūdzībā atsaucas, un kas pamato/apliecina sūdzībā minēto.

  • Patērētāju sūdzību izskatīšana un atbildes sniegšana

    2.1.   SIA „Paus Konsults” atbildi uz saņemto sūdzību sniedz saprātīgā termiņā, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā no sūdzības saņemšanas dienas.


    2.1.1.      Ja sūdzība tiek sūtīta pa pastu, uzskatāms, ka tā saņemta septītajā dienā pēc tās nodošanas pastā, arī tad, ja adresāts to faktiski saņēmis agrāk.


    2.2.   Gadījumos, kad sūdzības izskatīšanai un atbildes sagatavošanai pamatotu apstākļu dēļ, piemēram, atbildes sagatavošanai nepieciešams iegūt papildu informāciju, vajadzīgs ilgāks laiks kā noteikts 2.1. punktā, SIA „Paus Konsults” rakstiski informē par to sūdzības iesniedzēju, mēneša laikā no sūdzības saņemšanas dienas paziņojot par sūdzības izskatīšanas termiņa pagarināšanu un termiņa pagarināšanas iemesliem, ja normatīvajos aktos nav noteikts citādi. Kopējais termiņš atbildes sniegšanai nepārsniedz divus mēnešus no sūdzības saņemšanas dienas.


    2.3.   Atbildi uz sūdzību SIA „Paus Konsults” sniedz, ievērojot 1.4.4. punktā norādīto.


    2.4.   Gadījumā, ja sūdzībā nav norādīta informācija atbilstoši 1.4.4. punktā noteiktajam, SIA „Paus Konsults” veidu, kādā sniegt atbildi, izvēlas pēc saviem ieskatiem, ņemot vērā SIA „Paus Konsults” rīcībā esošo kontaktinformāciju par sūdzības iesniedzēju, t.sk. informāciju, kas SIA „Paus Konsults” kļuvusi zināma vai iepriekšējās sadarbības laikā izmantota saziņai ar sūdzības iesniedzēju.


    2.5.   Gadījumā, ja SIA „Paus Konsults” sniegtā atbilde uz sūdzību Patērētāju/Parādnieku neapmierina, atbilstoši „Patērētāju tiesību aizsardzības likuma” normām Patērētājam/Parādniekam ir tiesības ar sūdzību griezties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.

  • Sūdzību atstāšana bez izskatīšanas

    3.1.   SIA „Paus Konsults” ir tiesīga atstāt sūdzību bez izskatīšanas sekojošos gadījumos:


    3.1.1.      Sūdzībā nav norādīts Patērētāja/Parādnieka vārds, uzvārds, adrese (deklarētā, faktiskā adrese vai elektroniskā pasta adrese), vai personas kods, ja tas nepieciešams, lai identificētu konkrētu personu;


    3.1.2.      Sūdzība nav parakstīta, izņemot 1.2.2. punktā minēto gadījumu;


    3.1.3.      Sūdzības saturs ir klaji aizskarošs un izaicinošs;


    3.1.4.      Sūdzībā norādītais nav saistīts ar SIA „Paus Konsults” komercdarbību, vai tās izskatīšana nav SIA „Paus Konsults” kompetencē;


    3.1.5.      Sūdzības teksts objektīvi nav salasāms vai saprotams;


    3.1.6.      Atbilde uz sūdzību ir dota iepriekš, un tās saturs attiecībā uz iepriekšējā sūdzībā norādītajiem tiesiskajiem vai faktiskajiem apstākļiem pēc būtības nav mainījies;


    3.1.7.      Sūdzību parakstījusi/iesniegusi persona, kas nav pats Patērētājs/Parādnieks, un SIA „Paus Konsults” nav iesniegti pilnvarojumu apliecinoši dokumenti;


    3.2.   Ja sūdzība atstāta bez izskatīšanas saskaņā ar 3.1.3. vai 3.1.6. punktu, atbilde sūdzības iesniedzējam netiek sniegta.


    3.3.   Ja sūdzība atstāta bez izskatīšanas saskaņā ar 3.1.1., 3.1.2., 3.1.5., 3.1.7. punktu, SIA „Paus Konsults” pēc saviem ieskatiem informē sūdzības iesniedzēju par konstatētajiem trūkumiem, informāciju sniedzot telefoniski, sazinoties pa tālruņa numuru, kas norādīts sūdzībā, vai nosūtot informāciju uz elektroniskā pasta adresi, kas norādīta sūdzībā.


    3.3.1.      Ja sūdzības iesniedzējs nav norādījis savu tālruņa numuru vai elektroniskā pasta adresi sūdzībā, SIA „Paus Konsults” ir tiesīga izmantot tālruņa numuru un elektroniskā pasta adresi, kas tai ir kļuvusi zināma vai iepriekšējās sadarbības laikā izmantota saziņai ar sūdzības iesniedzēju;


    3.3.2.      Gadījumā, ja SIA „Paus Konsults” rīcībā nav ne sūdzības iesniedzēja tālruņa numurs, ne elektroniskā pasta adrese, informācija par sūdzībā konstatētajiem trūkumiem tiek nosūtīta uz sūdzības iesniedzēja dzīvesvietas adresi vai deklarēto adresi, ja šāda informācija ir SIA „Paus Konsults” rīcībā vai to iespējams noskaidrot.


    3.4.   Ja pēc sūdzības iesniedzēja informēšanas par sūdzībā konstatētajiem trūkumiem, tie netiek novērsti, atbilde sūdzības iesniedzējam netiek sniegta.


    3.5.   Ja sūdzība tiek atstāta bez izskatīšanas saskaņā ar 3.1.4. punktu, SIA „Paus Konsults” pēc saviem ieskatiem informē sūdzības iesniedzēju par sūdzības atstāšanas bez izskatīšanas iemesliem, informāciju sniedzot telefoniski, sazinoties pa tālruņa numuru, kas norādīts sūdzībā, vai nosūtot informāciju uz elektroniskā pasta adresi, kas norādīta sūdzībā.


    3.5.1.      Ja sūdzības iesniedzējs nav norādījis savu tālruņa numuru vai elektroniskā pasta adresi sūdzībā, SIA „Paus Konsults” ir tiesīga izmantot tālruņa numuru un elektroniskā pasta adresi, kas tai ir kļuvusi zināma vai iepriekšējās sadarbības laikā izmantota saziņai.


    3.5.2.      Gadījumā, ja SIA „Paus Konsults” rīcībā nav ne sūdzības iesniedzēja tālruņa numurs, ne elektroniskā pasta adrese, informācija tiek nosūtīta uz sūdzības iesniedzēja dzīvesvietas adresi vai deklarēto adresi, ja šāda informācija ir SIA „Paus Konsults” rīcībā vai to iespējams noskaidrot.

Biežāk uzdotie jautājumi

  • Kāpēc pieprasījumu parāda samaksai saņēmu no PAUS KONSULTS?

    PAUS KONSULTS ir licencēts parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzējs, kurš kreditora uzdevumā, pamatojoties uz noslēgto sadarbības līgumu un izsniegto pilnvaru, ir tiesīgs veikt parāda atgūšanai nepieciešamās darbības (gan ārpustiesas, gan tiesas ceļā), kā arī kreditora vārdā prasīt parādniekam parāda samaksu. 

    Parāda atgūšana no parādniekiem – fiziskām personām, notiek ievērojot Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma un citu spēkā esošo normatīvo aktu prasības. Savukārt, parāda atgūšana no parādniekiem – juridiskām personām, notiek vispārējā kārtībā – saskaņā ar Civillikuma un citu spēkā esošo normatīvo aktu prasībām.


    Kā arī PAUS KONSULTS ir tiesīgs prasīt samaksāt parāda, ja kreditors ir cedējis (nodevis) PAUS KONSULTS prasījuma tiesības saskaņā ar Civillikuma noteikumiem, kā rezultātā PAUS KONSULTS no cesijas brīža var darboties ar kreditora tiesībām un uz šī pamata rīkoties ar prasījumu, t.sk., bet ne tikai prasīt samaksāt parādu, iesniegt tiesā prasību par parāda piedziņu u.tml.

  • Kā rīkoties, ja esmu saņēmis/usi PAUS KONSULTS paziņojumu un/vai īsziņu?

    Gadījumā, ja esat saņēmis mūsu paziņojumu vai īsziņu par parāda samaksu, aicinām nekavējoties sazināties arPAUS KONSULTS, lai rastu kopīgu risinājumu un vienotos par parāda samaksu un izvairītos no parāda nemaksāšanas sekām. 

    Saskaņā ar Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma noteikumiem, Jums ir pienākums sadarboties ar kreditoru un parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēju.

    Kādas ir parāda nemaksāšanas sekas? Ja parāds savlaicīgi netiek apmaksāts, informācija par Jūsu parādu var tikt iekļauta parādvēstures datu bāzē, kas var ierobežot Jūsu iespējas turpmāk saņemt dažādus pakalpojumus, piemēram, telekomunikācijas vai kreditēšanas pakalpojumus. Papildus parāda summa var pieaugt saskaņā ar starp Jums un kreditoru noslēgtā līguma un spēkā esošo normatīvo aktu noteikumiem, kā arī kreditors var izmantot savas tiesības un vērsties pret Jums tiesā ar prasību par parāda piedziņu.

    Tādēļ, lai nepieļautu minēto seku iestāšanos, aicinām sazināties ar Jūsu parāda piedziņas speciālistu vai zvanīt uz centrālo telefonu Nr.67281771, vai rakstīt uz e-pasta adresi paus@paus.lv, lai vienotos par labprātīgu parāda samaksas kārtību, kā arī uzdotu citus Jums interesējošus jautājumus, ka saistīti ar Jūsu parāda samaksu.


    Ja uzskatāt, ka parāds nav pamatots, Jums ir tiesības 21 dienas laikā no pirmā PAUS KONSULTS paziņojuma saņemšanas brīža rakstveidā izteikt pamatotus iebildumus parāda esamībai, kā arī pievienot dokumentus, kas to pierāda (piemēram, nosūtīt maksājuma uzdevumu). 

  • Vai ir iespējams parādu maksāt pa daļām?

    Ja nespējat samaksāt parādu noteiktajā kārtībā vai termiņā, tad, sazinoties ar PAUS KONSULTS piedziņas speciālistu un pamatojot, kādēļ maksājuma saistību izpilde nav iespējama nekavējoties, varat vienoties par ikmēneša maksājumiem parāda segšanai.


    Tomēr, ņemiet vērā, ka, veicot parāda samaksu pa daļām, parāda summa var palielināties saskaņa ar Jūsu un kreditora starpā noslēgtā līguma noteikumiem (pieaugt procenti un līgumsods), kā arī var pieaugt parāda administrēšanas izmaksas, tādēļ aicinām veikt parāda samaksu pēc iespējas īsākā laika periodā. 

  • Kā es varu veikt parāda atmaksu?

    Parāda saistību izpildi Jūs varat veikt uz PAUS KONSULTS paziņojumā norādītajiem rekvizītiem vai arī varat sazināties ar PAUS KONSULTS, lai noskaidrotu precīzus parāda apmaksas konta rekvizītus. Pirms maksājuma veikšanas aicinām sazināties ar PAUS KONSULTS, lai precizētu parāda atlikumu. 

    Parāda samaksu varat veikt uz PAUS KONSULTS bankas kontu LV79HABA0551012385495, AS Swedbank, savukārt parāda atgūšanas izdevumu apmaksa veicama uz bankas konta nr. LV12HABA0551012384179, AS Swedbank.

    Ērtākai parāda samaksai iesākām izmantot AS Swedbank definēto maksājumu, kas Jums ļaus nekļūdīgi veikt pārskaitījumu uz PAUS KONSULTS bankas kontu.

    Papildus lūdzam maksājuma mērķi norādīt Jūsu inkasso lietas numuru, lai precīzāk un ātrāk varam novirzīt Jūsu maksājumu konkrētā parāda dzēšanai. 

  • Kas ir parāda atgūšanas izdevumi un kāpēc tie man ir jāapmaksā?

    Pamatojoties uz Parādu ārpustiesas atgūšanas likumu, parāda atgūšanas izdevumu atlīdzināšanas pienākums gulstas uz parādnieku nevis uz kreditoru vai pašu parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzēju. Ņemot vērā minēto, aicinām ne tikai savlaicīgi veikt parāda saistību izpildi pret kreditoru, bet arī atlīdzinātraduš os parāda atgūšanas izdevumus.

    Saskaņā ar Civillikuma 1652.panta 3.punktu parādnieka nokavējums ar visām tā sekām iestājas pats no sevis, kad viņš palaidis garām termiņu, kas nolikts izpildīšanai vai nu ar likumu, vai ar līgumu, vai arī pēc parašas. Gadījumā, kad nebūsiet savlaicīgi veicis maksājumu saistību izpildi pret kreditoru un lieta tiks nodota parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējam parāda atgūšanas darbību veikšanai, Jums papildus būs jāveic arī ar parāda atgūšanu saistīto izdevumu apmaksa.

    Parāda atgūšanas izdevumi ir izdevumi, kas rodas parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējam veicot darbības parāda atgūšanai. Parāda atgūšanas izmaksas veido no sadarbības partnera saņemto datu apstrāde, kontaktinformācijas pārbaude, inkasso lietas administrēšanas izmaksas, paziņojumu un atgādinājumu nosūtīšana, telefoniska un rakstiska sazināšanās, kancelejas preču izmaksas, kā arī citas darbības, kas veiktas, lai atgūtu kreditoram pienākošās naudas summas.

    Pamatojoties uz 2013.gada 29.janvāra Ministru kabineta noteikumiem Nr.61 “Noteikumi par parāda atgūšanas izdevumu pieļaujamo apmēru un izdevumiem, kuri nav atlīdzināmi” (spēkā no 01.02.2013.), parāda atgūšanas izdevumu apmērs nedrīkst pārsniegt EUR 17,00. Parāda atgūšanas izdevumu nesamaksāšanai ir tādas pašas sekas, kā maksājuma saistību savlaicīgai neizpildei pret kreditoru.


    P.S. Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma un MK noteikumu prasības par parāda atgūšanas izdevumu apmaksu ir attiecināmas uz parādniekiem – fiziskām personām, kuru inkasso lietas ir uzsāktas pēc01.02.2013.

    Uz parādniekiem – fiziskām personām, kuru inkasso lietas uzsāktas līdz 01.02.2013., kā arī uz parādniekiem – juridiskām personām, ir attiecināmi Civillikuma noteikumi par piedziņas procesā radušo zaudējumu jeb piedziņas izdevumu atlīdzību. Skatīt skaidrojumu par piedziņas izdevumiem - zaudējumiem.

  • Kas ir parāda atgūšanas procesa laikā radušies zaudējumi?

    Uz parādniekiem – fiziskām personām, kuru inkasso lietas uzsāktas līdz 01.02.2013., kā arī uz parādniekiem – juridiskām personām, ir attiecināmi Civillikuma noteikumi par piedziņas procesā radušo zaudējumu jeb piedziņas izdevumu atlīdzību.

    Civillikuma 1662.pantā ir noteikts, ka nokavējums uzliek parādniekam pienākumu pilnā mērā atlīdzināt visus zaudējumus. Turklāt, Civillikuma 1779.pants paredz, ka katram ir pienākums atlīdzināt zaudējumus, ko viņš ar savu darbību vai bezdarbību ir nodarījis. No Civillikuma 1770.panta izriet, ka ar zaudējumu jāsaprot katrs mantiski novērtējams pametums. Saskaņā ar minētā panta komentāriem, jēdziens „zaudējumi” ietver arī papildus izdevumus, tajā skaitā, izdevumus, kas bijuši nepieciešami parāda atgūšanai. Konkrētajā gadījumā tika aizskartas kreditora tiesības saņemt samaksu noteiktajā laikā, kā rezultātā bija nepieciešams veikt papildus darbības parāda atgūšanai.  Piedziņas izdevumus ir pienākums pilnā apmērā samaksāt parādniekam, turklāt tie ir jāmaksā par visām faktiski veiktajām darbībām parāda atgūšanai. 

    Piedziņas izdevumi ietver sadarbības partnera saņemto datu apstrādi; kontaktinformācijas analīzi, pārbaudi un precizēšanu; korespondences sagatavošanu; informācijas glabāšana pakalpojuma sniedzēja arhīvā; kancelejas preču izmaksas; parāda procesa administrēšanu; saziņu (zvanus, īsziņas); u.c. izdevumus.

  • Kas ir RISK.LV parādvēstures datu bāze?

    Parādvēstures datu bāzes mērķis ir sniegt informāciju trešajai personai, lai tā varētu novērtēt fiziskās un juridiskās personas spēju izpildīt maksājuma saistības. Informācija par fiziskas personas parādu tiek iekļauta parādvēstures datu bāzē ne agrāk kā 30 dienas pēc pirmā paziņojuma nosūtīšanas brīža, ja parāds, t.sk. arī parāda atgūšanas izdevumi, nav pilnā apmērā apmaksāti vai arī 21 dienas laikā nav izteikti iebildumi par parāda saistību esamību Parādu ārpustiesas atgūšanas likumā noteiktā kārtībā.


    Parādvēstures datu bāzi pārbauda banku un nebanku kreditētāji, telekomunikāciju u.c. pakalpojumu sniedzēji. Ieraksts parādvēstures datubāzē par Jūsu parādu var negatīvi ietekmēt citu pakalpojumu saņemšanu, piemēram, līzingu, kredītu, aizdevumu, internetu, telekomunikāciju, energoapgādes pakalpojumus u.c. Jebkuram pakalpojuma sniedzējam, pārbaudot informāciju parādvēstures datu bāzē un redzot informāciju par kavētām maksājuma saistībām, ir tiesības atteikt sniegt Jums vēlamo pakalpojumu. 

    Informācija par fiziskas personas kavētajiem maksājumiem tiek glabāta parādvēstures datu bāzē trīs gadus no parāda samaksas dienas vai saistību izpildes dzēšanas dienas. Ja parāds, t.sk. parāda atgūšanas izdevumi, netiek samaksāts, informāciju par parādu tiek glabāta parādvēstures datu bāzē līdz noilguma iestāšanās dienai, ja tas netiek pārtraukts normatīvajos aktos noteiktā kārtībā.


    Tādēļ aicinām savlaicīgi veikt tekošos maksājumus. Ja tomēr sanāk nokavēt kādu maksājumu un izveidojies parāds, nekavējoties labprātīgi veiciet kavēto maksājumu saistību izpildi, lai izvairītos no negatīvām sekām. 

  • Vai parāds tiek atgūts arī tad, ja es atrodos ārpus Latvijas teritorijas?

    Parāda piedziņa var notikt arī ārpus Latvijas teritorijas. PAUS KONSULTS sadarbojas ar vairākām ārvalstu parādu piedziņas kompānijām. Gadījumā, ja dzīvojat ārpus Latvijas teritorijas, PAUS KONSULTS var nodot Jūsu parāda lietu citas valsts parādu ārpustiesas piedziņas kompānijai, t.sk., bet ne tikai Lietuvā, Igaunijā, Lielbritānijā, Vācijā u.c.

    Fakts, ka dzīvojat citā valstī, nav šķērslis iesniegt tiesā prasību par parāda piedziņu Civilprocesa likuma un saistošo normatīvo aktu noteiktā kārtībā, saņemt starptautiski atzītu izpildu rakstu un iesniegt attiecīgās valsts zvērinātam tiesu izpildītājam, kurš veiks piespiedu parāda piedziņu, veicot ieturējumus no Jūsu darba algas, apķīlājot Jūsu bankas kontus un īpašumus. 

  • Ar ko atšķiras parādu ārpustiesas atgūšana no parādu piedziņas tiesas ceļā?

    Parāda ārpustiesas atgūšanas gadījumā Jums būs jāveic starp Jums un kreditora noslēgtajā līgumā noteiktie maksājumi (pamatsumma, lietošanas un/vai nokavējuma procenti, līgumsods u.c.) kā arī parāda atgūšanas izdevumi, ja tādi radušies. Labprātīga parāda saistību izpilde parāda ārpustiesas atgūšanas procesa laikā Jums ir izdevīgākais un draudzīgākais no parāda atgūšanas procesa veidiem.


    Ja Jūsu parāda lieta tiks iesniegta tiesā, Jums papildus būs jāsedz arī tiesas izdevumi, kā arī zvērināta tiesu izpildītāja amata atlīdzības takses un ar sprieduma izpildi saistītie izdevumi, kas kopsummā var sasniegt vai pat pārsniegt pašu parāda apmēru. Ja lieta tiks iesniegta līdz zvērinātam tiesu izpildītājam, tad var tikt veikti ieturējumi no Jūsu darba algas, pabalstiem u.c. ienākumiem, apķīlāti bankas konti, t.sk. ierobežota internetbankas lietošana, kā arī atsavināta un pārdota Jums piederoša kustama vai nekustama manta. 

  • Ko darīt gadījumā, ja uzskatu, ka parāda kopsumma neatbilst tam, ko prasa samaksāt parāda ārpustiesas pakalpojuma sniedzējs?

    Gadījumā, ja nepiekrītat paziņojumā norādītajam parāda apmēram, aicinām nekavējoties telefoniski vai rakstveidā sazināties ar PAUS KONSULTS un informēt par konkrētās lietas apstākļiem, kā arī iesniegt dokumentus, kas pierāda parāda saistību neesamību, piemēram, maksājuma uzdevumi par daļēju vai pilnu parāda samaksu vai citi dokumenti. 

    Pēc iesniegto dokumentu izvērtēšanas un informācijas pārbaudes pie kreditora, informēsim Jūs par turpmāko parāda piedziņas procesa gaitu.

    Lūdzam ņemt vērā, ka gadījumā, ja parāds ir apmaksāts pēc tam, kad uzsāktas parāda atgūšanai nepieciešamās darbības, Jums ir jāatlīdzina arī parāda atgūšanas izmaksas.

    Sazinieties ar savu parāda piedziņas speciālistu vai zvaniet uz centrālo telefonu nr. +371 67281771, vai rakstiet uz e-pasta adresi paus@paus.lv. 


    Maksājuma uzdevumu un apliecinājumu iesniegšana

  • Vai PAUS KONSULTS ir tiesīgs veikt manu personas datu apstrādi?

    Jā, PAUS KONSULTS saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem ir tiesības veikt Jūs personas datu apstrādi, lai izpildītu tai piešķirto pienākumu – veikt parādu atgūšanas pakalpojumu sniegšanu, aizsargātu savas un trešo personu leģitīmās intereses. Sīkāku informāciju par savu personas datu apstrādi un apstrādes mērķiem Jūs varat uzzināt sadaļā “Privātuma politika”.

Sazinieties ar mums
Share by: