Saistību nepildīšanas sekas
1. tiek sabojāta kredītvēsture, tāpēc parādniekam/galviniekam turpmāk ir apgrūtināta vai neiespējama aizdevumu saņemšana, jo informācija par nenokārtotajām saistībām var tikt iekļauta SIA “PAUS KONSULTS” parādvēstures datubāzē Risk.lv, kā arī Latvijas Bankas Kredītu reģistrā atbilstoši Latvijas Bankas Kredītu reģistra noteikumiem un Kredītu informācijas birojā saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem;
2. parādnieks/galvinieks atbild ar visu savu mantu;
3. parādniekam/galviniekam jākompensē kreditoram un parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzējiem izdevumi, kas radušies parāda atgūšanas procesa laikā;
4. jebkuru parādu kreditors var cedēt (pārdot) bez parādnieka/galvinieka piekrišanas, tādējādi ir jāvienojas ar citu fizisku vai juridisku personu par parāda samaksu;
5. ja parāds netiek labprātīgi samaksāts, kreditors ceļ prasību tiesā un parādniekam/galviniekam papildus parāda summai ir jāmaksā arī tiesāšanās izdevumi un zvērināta tiesu izpildītāja izdevumi;
6. pēc izpildu dokumenta saņemšanas zvērināts tiesu izpildītājs uzsāk piespiedu izpildi, vēršot piedziņu uz:
a. visu parādnieka/galvinieka mantu (kustamo, nekustamo mantu, tai skaitā mantu, kas atrodas pie citām personām vai tiks iegūta īpašumā vēlāk), nodrošinātā kredīta gadījumā ieķīlātais īpašums (nekustamais īpašums, automašīna u.c.) tiek pārdots izsolē, ja izsolē atgūtā summa nesedz visas saistības, parādniekam/galviniekam pilnā apmērā ir jāatmaksā nesegtā parāda daļa;
b. parādnieka/galvinieka darba samaksu vai tai pielīdzinātiem maksājumiem, uzliekot parādnieka darba devējam par pienākumu ieturēt katru mēnesi naudas līdzekļus saistību dzēšanai;
c. citiem parādnieka/galvinieka ienākumiem, kā arī noguldījumiem kredītiestādēs;
7. tiek bloķēti parādnieka/galvinieka konti kredītiestādēs;
8. visus ar sprieduma izpildi saistītos izdevumus (tiesu izpildītāja darbības) sedz parādnieks/galvinieks;
9. parāda summa pieaug līdz pilnīgai saistību izpildei.
Maksājuma uzdevuma iesniegšana
Maksājuma Uzdevumi, Apliecinājumi
- Datu apstrādes pārzinis - SIA “PAUS KONSULTS”, reģ. nr. 40003352670, Blaumaņa 38/40, Rīga, LV-1011
- Datu apstrādes mērķis - SIA “PAUS KONSULTS” pakalpojumu nodrošināšana saskaņā ar spēkā esošiem normatīvajiem aktiem
Sūdzību pieņemšanas un izskatīšanas kārtība
Patērētāju sūdzību pieņemšanas un izskatīšanas kārtība izstrādāta atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma, Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma, Fizisko personu datu apstrādes likuma un citu normatīvo aktu prasībām.
Šī dokumenta mērķis ir aprakstīt kārtību kādā Patērētājs vai Patērētāja pilnvarots pārstāvis var iesniegt Sūdzību, kāda informācija norādāma Sūdzībā, kādi dokumenti pievienojami Sūdzībai, kārtību kādā Sūdzība tiek izskatīta, kā arī to, kādā veidā tiek sniegta atbilde uz Sūdzību.
Lietotie termini
Parāds - maksājuma saistības, kas nav izpildītas tiesiskā darījumā vai tiesību aktā noteiktajā termiņā;
Parādnieks - fiziskā persona, kura tiesiskā darījumā vai tiesību aktā noteiktajā termiņā vai kārtībā nav izpildījusi maksājuma saistības, ko uzņēmusies ar tiesisku darījumu vai kas noteiktas tiesību aktos, un kura darbojas ārpus savas saimnieciskās vai profesionālās darbības ietvariem;
Patērētājs - fiziskā persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties vai izmantot preci vai pakalpojumu nolūkam, kurš nav saistīts ar tās saimniecisko vai profesionālo darbību;
Sūdzība - patērētāja rakstiska vēršanās SIA „PAUS KONSULTS” par patērētāja tiesību pārkāpumu, tai skaitā saistītu ar parāda atgūšanas procesu, pretenzija par parāda esamību vai tā apmēru;
Sūdzības iesniedzējs – persona, kas sagatavojusi, parakstījusi vai iesniegusi sūdzību, t.sk. Parādnieks, Patērētājs, advokāts, pilnvarota juridiskā vai fiziskā persona.
PĀAL – Parādu ārpustiesas atgūšanas likums.